søndag 13. desember 2009

Den søte juletid...

Så har det gått så alt for lang tid siden jeg sist skrev her, men dessverre så ble jeg sugd inn i julestyret i år også. Jeg synes hele november har gått med til å planlegge, kjøpe og pakke inn julegaver og lage julekort og styre med alt som det går ann å styre med nå før jul.














Laget 3 store pepperkake hjerter som henger i vinduet og lukter helt fantastisk :)

Nå sitter jeg her da, 11 dager til juleaften og jeg er nesten helt ferdig, det bare gjenstår å sende gavene i posten også å motta noen som jeg har bestilt over nettet, men det er en helt merkelig følelse etter en måned med stress! Jeg kan nå sitte og skrive uten å ha dårlig samvittighet for at jeg skulle ha skrevet julekort eller leita etter gaver.. Det er nå ett ganske så stort stress egentlig..
De gangene jeg har koblet ut av dette har faktisk vært når jeg har gått tur med Kaja. Jeg har lenge gått tur med I-poden min, mye grunnet at jeg er avhengig av musikk og at jeg ikke får høre så mye på den ellers i hverdagen min. Men her en dag så var den tom for strøm og jeg (som alltid) hadde glemt å lade den (ups, må huske på å lade den nå kom jeg på :op) så da gikk jeg uten og det ble en helt ny opplevelse. Jeg er jo en gammel korpsmusikant så jeg må jo alltid gå i takt, noe som førte sikkert til at jeg gikk i litt variert tempo til tider, noe som også kan ha ført til at Kaja dro så i båndet. Nå gikk hun helt fredfullt ved siden av meg hele tiden og jeg var mer tilstede. Det er jo ikke sånn at jeg har gått med for høy musikk, jeg har alltid hørt om det kommer bil og sånn og som oftest har jeg hørt på bok, men nå fikk jeg tid til å tenke. Eller bare gå og synge på Jul i Blåfjell sangen som jeg har gjort noen ganger nå. Men på en av disse turene så kom jeg på at jeg egentlig nesten alltid skriver om Kaja her inne og kom på at hun fortjener en engen blogg hvor jeg skriver om hvordan det er å ha hund, særlig en sånn rar hund som hun er :op Så det er kanskje noe jeg setter i gang med i nærmeste fremtid så da legger jeg en link her inne.

Ellers så er dagene på jobb gale, masse folk og masse å gjøre. Er utrolig hvor vanskelig arbeidsforholdene blir når man jobber med noen man misstrives med, men det er dessverre ikke så mye jeg får gjort, så jeg får bite tennene sammen og bare få fullført disse resterende 8 dagene før jeg rømmer sørover for å ta en etterlengtet ferie! Har vært noen lange 4 måneder nå uten noe fri.. Ysjh… Men jeg får jo en lang god ferie nå sørpå hvor jeg bare skal slappe av og kooose meg masse!
Gleder meg så masse til å sitte og kose meg med tre nøtter til askepott, reisen til julestjernen på radioteater, lutefisken som gjør seg selv i ovnen og lysene fra juletreet.. eneste som blir litt trist denne julen er at Håvard skal feire julen her oppe i år, så da får vi ikke juleaften sammen, noe vi har vært så heldige med å ha de siste to årene. Men jeg kan jo ikke forvente at han skal bli med sørover hvert år, så må være stor jente denne jula.. Har nå noen gaver liggendes her som skriker til meg om at jeg må åpne de.. men ikke før om 11 dager :)

Ellers så er det ikke så mye som skjer her i Bodø for tiden, dagene er så korte at det er mørkt når jeg drar på jobb og mørkt når jeg kommer hjem, så det er ikke mye lys man får på seg, men nå er sola på vei tilbake snart og da blir det så bra. Snøen har kommet og gått ett par ganger allerede og jeg bryr meg jo egentlig ikke om det er snø her til jul, i og med at jeg skal dra, men det hadde vært koselig med noe annet enn is og sørpe nå fremover… Merker at selv om jeg er så glad i snø og vinter så lengter jeg etter sol og sommer. Sitte på verandaen å nyte ett glass vin og bare nyte sola.. Og alt er jo så mye lettere om sommeren, slipper å kle på seg en masse klær før man skal ut og vært forskjølet i månedsvis fordi man ikke er flink nok til å kle på seg :p Men nå er det jo bare 6 måneder igjen til forhåpentlig vis at det blir litt varme her igjen… Men nå skal jeg fortsette å nyte den 3 søndagen og håper at dere som leser denne har en nydelig adventstid dere også :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar